Eerste echte 'lesdag' - Reisverslag uit Rommetveit, Noorwegen van Tomas Arents - WaarBenJij.nu Eerste echte 'lesdag' - Reisverslag uit Rommetveit, Noorwegen van Tomas Arents - WaarBenJij.nu

Eerste echte 'lesdag'

Door: TomasArents

Blijf op de hoogte en volg Tomas

22 Februari 2012 | Noorwegen, Rommetveit

Hallo!

Gisteren hadden we onze 1e echte les. We startten om 8.30 met handbal en dit duurde tot 11.30. Het was een toernooi waarbij de 2 klassen gemixt werden. Dit was een ideale manier om enkele studenten te leren kennen.
Nadien hadden we pauze tot 14u en dan kregen we info over de bergtrip van binnen 2 weken. We kregen wat uitleg over het programma, materiaal dat we moeten meenemen, veiligheidsvoorschriften enz...
Tijdens deze trip gaan we met de bus naar het hotel, daar droppen we al onze zaken af die we niet nodig hebben en dan vertrekken we met onze langlauflatten en grote rugzak voor 3 dagen in de bergen. Daar gaan we slapen in zelfgemaakte iglo's, eten maken, kortom overleven! Na 3 dagen komen we terug en hebben we nog 2 dagen waar we allerlei activiteiten gaan doen met het oog op hoe kinderen zich kunnen ontwikkelen en bijschaven op latten en in de sneeuw.
Het ziet eruit alsof dit een hele zware tocht zal worden, maar dit maakt het nog spannender!
Gisterenavond zijn we nog gaan volleyballen, dit zijn de avond-activiteiten georganiseerd door de studenten zelf. Het is een heel leuk initiatief en je leert er ook andere studenten mee kennen.
Vandaag hebben we na onze toch wel hele zware lesdag van gisteren, meteen een dagje vrijaf! :D
Morgen hebben we enkel les van 12u-15u. Eerst staat er zwemmen op het programma en nadien volleybal. Het lijkt alsof dit ook weer heel zwaar zal worden... :P

De reden waarom wij hier zo weinig aantal uren les hebben, komt voornamelijk omdat alle theoretische vakken in het Noors gegeven worden en wij deze niet kunnen volgen. We sluiten enkel aan bij praktijkvakken en trip's. Ook komen deze studenten net uit hun stage en hebben zij nog enkele taken die ze moeten afwerken. Ook hier kunnen wij dus niet aan meewerken.

Zoals jullie kunnen lezen, is het nu echt voor ons begonnen!